Mezunlar Çalıştayı Etkinliğinin beşincisi 13 Kasım 2023 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Çalıştayın açılışı müzik öğretmeni Hicran ERDOĞAN’ın keman konçertosu ile başlamıştır. Açış konuşmasını yapan Prof. Dr. Mehmet YILMAZ mezunlarımızın ihtiyaçlarına göre çalıştay programının şekillendiğini ve onlardan gelen dönütlerin önemini vurgulamıştır. Yıllar önce mezun olan öğretmenlerimizin de bu vesile ile buluşmalarının aynı zamanda duygusal anlar yaşattığını belirten Prof. Dr. Mehmet Yılmaz konuşmasını alanda gelişen yeniliklerin yaygınlaşmasında çalıştayın önemini vurgulayarak tamamlamıştır. Açış konuşmacılarından Prof. Dr. Tahir ATICI Mezunlar Çalıştayı’nın alanda görev yapan öğretmenlerimiz ile akademinin iletişim kurmasını sağladığını ve katılım konusunda gösterilen ilgiden memnun olduklarını belirtmiştir.
Çalıştay, Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalından mezun ve TRT spikeri olarak görev yapan davetli konuşmacı Ayşegül YILDIRIM’ın “Fen Bilimleri İçerikli Diksiyon Eğitimi (Fendil)” konulu konuşması ile devam etmiştir. Yıldırım konuşmasında genel diksiyon çalışmalarının yanı sıra Fen Bilimleri alanına yönelik diksiyon hatalarından bahsederek, öğretmenlerin diksiyonlarının önemini vurgulamıştır. Sunumunu interaktif bir şekilde gerçekleştiren Ayşegül Yıldırım’ı katılımcılar büyük bir ilgiyle izlemiştir.
Çalıştayın ikinci bölümü Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hikmet KATIRCIOĞLU’nun katılımcılara ve çalıştayı düzenleyen Prof. Dr. Semra MİRİCİ’ye teşşekkür konuşması ile başlamıştır. İkinci bölümde anabilim dalımız öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Özlem TAŞDELEN tarafından Biyoloji Laboratuvarında “Kabuk Altında Bir Hikâye: Yumurta” adlı beceri temelli biyoloji atölyesi gerçekleştirilmiştir. Atölyenin sürecinde yüksek lisans öğrencisi Yiğit Buğra AKYÖN ve Şeyma ŞAHİN destek vermişlerdir. Ayrıca anabilim dalı lisans ve yüksek lisans öğrencileri de atölyeyi izlemişlerdir.
Atölye başlangıcında yapılan konuşmada öğretmenlerimizin alanda hiç etkinlik yapmadıkları ve konunun öğretiminde zorlandıkları anlaşılmıştır. Atölyede bir tavuk embriyosunun gelişim basamaklarına yönelik mikroskobik ve makroskobik incelemeler yapılmıştır. Canlılığın temel üreme hücresi olan yumurta hakkında katılımcıların farkındalığını arttırmaya yönelik ve yumurtaya yönelik kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması, giderilmesi ve mezunlarımızın yumurta ile ilgili sınıf ya da laboratuvar ortamında çeşitli etkinlikler planlayabilmesi hedeflenmiştir. Yaklaşık iki saat süren beceri atölyesine tüm mezunlar son derece dikkatli ve istekli olarak katılmışlar, notlar almışlar ve atölye sonrasında memnuniyetlerini dile getirerek ayrılmışlardır.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.